neděle 17. listopadu 2013

Domácí mazlíčci


Děti rostou, zlobí, zkoumají a "vylepšují" své okolí. To všichni rodiče znají. Jenže jednoho dne děti dostanou takový zajímavý nápad..... pořídit si zvířátko. Jedná se víceméně o městské děti. Na vesnici se bydlí jinak a zvířátek děti mají kolem sebe dost.Takto jsem vyrostla já.
Městské děti se většinou zamilují do králíčka, kterého má třeba jejich kamarádka, či do psa, kterého vodí venčit soused. Pak už je to jen otázka času, kdy po "nucené" úvaze prostě vy rodiče dovolíte dětem nějaké to zvířátko do bytu, protože "....všichni ostatní děti nějaké zvířátko mají, a jen já nemůžou mít vůbec žádné zvířátko!!".
Já jsem měla jako dítě vždy zvířátko - většinou to byly kočky. Bylo jich hodně. Nejraději vzpomínám na kocourka Lucifera. Byl celý černý s bílými flíčky na očích a čumáčku. Později jsem bydlela ve městě, chodila do zaměstnání, tak už jsem zvířátko neměla...

Po delším čase, když už jsem měla svojí rodinu a děti chodily na první stupneň základní školy, začali jsme... znenadání taky řešit otázku, kterého "dalšího zvířecího" mazlíčka si pořídit kromě dětí.  Měli jsme postupně dvě morčátka, křečka a tři andulky. Zkrátka mít doma zvířátko vyžaduje TOLERANCI a LÁSKU ke zvířátkům a k sobě především. Se zvířátky je zábava. U nás byla...

Pepík
Když dcerka chodila asi do 3. třídy, pořídili jsme jí morčátko. Ti dva byli jedna duše. Měli se rádi a ona ho nosila občas i do školy. Pepík za ní běhal jako pejsek a reagoval na její hlas. Starala se o něho dobře. Morčátko bydlelo s dětmi v pokojíčku a tak v tomto pokoji občas nebylo kam šlápnout. Všude děti, zvířátko, nebo hračky. Do toho školní věci a tak podobně. Oblíbené dětí bylo, stavět Pepíkovi nejrůznější dráhy a stavby, což Pepíka moc nebralo. Mazel to však byl veliký. Dcerka to s ním uměla.
Jenže se zdálo, že zvířátko chybí synovi a proto jsme koupili křečka Irenu.


Irena
S tímto tvorečkem jsme teprve viděli, co to obnáší... a že děti jsou jen hodnější zvířátka. Tento malý tvoreček nám ukázal, co všechno je možné. Bydlel v akváriu bez víka a to nebylo, jak jsme se záhy přesvědčili, nejlepší řešení. Stačilo nechat opřenou větvičku o stěnu, okamžitě byl venku. V noci se nějským záhadným způsobem dostával ven a to se potom děly věci..... posbíral všechny staré svačiny, které děti ve školní tašce měly, a postavil si pelech za skříní. Tam se to všechno našlo.Co všechno? Samozřejmě kousky od svačin, nejrůznější zásoby, a později se i přidala rozcupovaná rukavice.....Jako každému křečkovi, i my jsme mu pořídili takový ten kolotoč. Noční provoz kolotoče byl hlasitý a zběsilý. Irenu to bavilo..... a aby toho nebylo málo, jednoho dne jsme si domů přinesli i andulku Emila.

Emil
Tak tohle bylo něco, co jsme doposud neznali a  škody na majetku byly vyšší.Emil byl modrý. Učil se s námi žít, děti byli unešené a zbývající zvířátka taky. První andulák se nikdy nenaučil žít v kleci. Dalo práci jej lstí chytit a snažit se taky někdy větrat.... Tento tvor dětem hospodařil v pokojíku, a celá dětská "maštal" se stala kulturním centrem nás všech. Andulák Emil sedával na obrázcích. oklobával rámy těchto obrázků, trůnil na roletě a sledoval cvrkot venku oknem, lítal, kudy se mu zachtělo, přistával na hlavách a ramenou nám i morčeti...  a "třídil" tužky a pastelky dětem na stole..... Mimoto taky zobal z ruky, neuvěřitelný...
Jenže tento anduláček později uletěl :-(  . Žal dětí nebral konce, protože před tím umřelo morče i  křeček.... Vůbec nebylo pochyb, že pořídíme dalšího anduláčka, který už byl klecový typ. Tohodle Emílka jsme nosili  i s klecí  v létě na balkon. Báječně si tam rozuměl s jinými ptáčky a měl své proslovy na celé sídliště..... Byl u nás dlouho, ale já jsem prostě šikovná. Jednou jsem nesla klec z balkonu domů a uvolnilo se dno klece...
Takže anduláček č. 3 byl samozřejmě taky Emil a byl nejlepší, nejtalentovanější a protože už dcerka měla svůj vlastní pokoj, chodili jsme za ním na návštěvu tam.. Byl hvězda, posuďte sami:

http://www.stream.cz/video/9/111568-andulak-v-akci/?word_id=2010913

http://www.stream.cz/video/9/113328-andulak-v-akci-2/?word_id=2010913



Žádné komentáře:

Okomentovat